loading...
گروه آموزش مسائل زناشویی
بخش کاربری
  http://s1.freeupload.ir/i/00005/tfetom24m6zg.pnghttp://s1.freeupload.ir/i/00005/zqmle61u012v.png

                                   http://s1.freeupload.ir/i/00005/ns43roqn5vsl.pnghttp://s1.freeupload.ir/i/00005/lw6q0hhrxnul.png  http://s1.freeupload.ir/i/00005/ao41ygucj1xi.pnghttp://s1.freeupload.ir/i/00005/28rv4vyic5g7.png                                      

آخرین ارسال های انجمن
nikin بازدید : 1492 شنبه 28 آذر 1394 نظرات (0)

گاهی در اثر پاره شدن کاندوم و یا تماس منقطع ناموفق مقداری مایع منی به داخل واژن ریخته شده و موجبات هراس و سر درگمی طرفین را برای جلوگیری از بارداری فراهم آورده است. روش زیر تا حد زیادی به شما یاری خواهد رساند :

nikin بازدید : 174 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

از زمانی که فرزندم به دنیا آمده، همسرم تمایلی برای ارتباط جنسی ندارد. علت چیست و چه باید کرد؟ این سوال بسیاری از مردان پس از بچه‌دار شدن است. در ادامه دلیل این مشکل بررسی شده استد.

nikin بازدید : 267 چهارشنبه 19 فروردین 1394 نظرات (0)

به نقل از ایسنا، متخصصان سلامت دریافتند میزان جیوه موجود در محصولات تن ماهی به حدی بالاست که تمام زنان حامله، شیرده و زنانی که قصد حامله شدن دارند باید از خوردن آن اجتناب کنند.

nikin بازدید : 171 چهارشنبه 19 فروردین 1394 نظرات (0)

رئیس انجمن علمی مامایی ایران با بیان دلایل چسبندگی جفت در زنان، گفت: این عارضه با عفونت‌های مقاربتی افزایش می‌یابد، همچنین چسبندگی جفت در زنانی که سزارین قبلی داشته‌اند ۶ برابر بیشتر است.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به دلایل چسبندگی جفت، اظهار داشت: معمولاً حدود ۵ تا ۲۰ دقیقه بعد از خروج جنین از رحم مادر، جفت نیز خود به خود از آن خارج می‌شود، اما گاهی نیز به جداره رحم می‌چسبد و بعد از زمان مقرر خارج نمی‌شود.

nikin بازدید : 208 دوشنبه 17 فروردین 1394 نظرات (0)

از اولین قرارملاقاتتان با دکتر در دوران بارداری، حرف‌های زیادی درمورد مواد غذایی که باید در این دوران بخورید یا بنوشید مثل کلسیم و اسیدفولیک به گوشتان می‌خورد. اما آیا می‌دانید از چه موادغذایی باید دوری کنید؟

توصیه‌های اینچنینی هر سال تغییر می‌کنند و خیلی از چیزهایی که خوردن آنها قبلاً برای خانم‌های باردار اشکالی نداشت الان در لیست موادغذایی ممنوعه برای آنها قرار گرفته است. در اینجا عنوان می‌کنیم که در ۹ ماهه دوران بارداری از مصرف چه موادغذایی اجتناب کنید.

nikin بازدید : 567 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

قرص های پیشگیری از بارداری، عوارض جانبی مانند ضعف، اضافه وزن یا کاهش میل جنسی را به دنبال دارند و برای استفاده در دوران شیردهی مناسب نیستند. اما ژل موضعی جدید همه این مشکلات را حل می کند.

 

استفاده از قرص های پیشگیری از بارداری، یکی از متداول ترین راه های کنترل بارداری است که توسط خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما شاید در آینده ای نزدیک، این قرص ها با ژل مخصوصی که از طریق پوست جذب می شود، جایگزین شوند.

nikin بازدید : 213 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (0)

آیا حامله شده اید؟ به احتمال زیاد تا موعد اولین پریود بعدی یا حتی یکی دو هفته بعد از آن، نشانه خاصی را مشاهده نخواهید کرد.

nikin بازدید : 196 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (0)

تستهای حاملگی خانگی، وجود یکی از هورمونهای نشانگر حاملگی به نام “گونادوتروپین جفتی انسان” یا hCG را در ادرار نشان می دهد. این هورمون که توسط سلولهای جفت تولید می شود، ابتدا هنگامی که تخمکِ بارور شده، در رحم جای می گیرد (تقریبا شش روز پس از حامله شدن)، در جریان خون شما وارد می شود. سپس میزان هورمون hCG در طی هفته های بعدی در بدن به سرعت افزایش پیدا کرده و مقدار آن هر دو روز دو برابر می شود. ۱۴ روز پس از حاملگی (یعنی تقریبا همان زمانی که شما انتظار دارید پریود بعدی شروع شود)، برخی از تستهای حاملگی ممکن است بتوانند این هورمون را در ادرار شما تشخیص داده و نتیجه مثبت برای حاملگی را اعلام کنند. اما بر خلاف ادعاهای تهیه کنندگان آنها، این تستها غالبا آنقدر دقیق نیستند که بتوانند حاملگی را در این مرحله تشخیص دهند. در واقع، اگر یک هفته دیگر هم (پس از زمانی که انتظار داشته اید پریود بعدی آغاز شود) صبر کنید، می توانید امید داشته باشید که نتیجه دقیق تری از این تستها به دست آورید.

nikin بازدید : 170 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (0)

برای حامله شدن، زمان بندی دقیق بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. اسپرم می تواند دو تا سه روز زنده بماند، اما تخمک فقط ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده خواهد ماند. برای افزایش احتمال حامله شدن، باید در حوالی زمان تخمک گذاری، بیشتر از یکبار آمیزش داشته باشید. همچنین نزدیکی یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری و سپس انجام آمیزش مجدد در روز تخمک گذاری نیز مناسب است. در این حالت، احتمالا تعداد بیشتری از اسپرمهای سالم در لوله های فالوپ، آماده رها شدن تخمک خواهند بود.

.

nikin بازدید : 256 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

اگر در حال اقدام برای حامله شدن هستید (یا می خواهید از حامله شدن جلوگیری کنید)، بهتر است زمان دقیق تخمک گذاری را بدانید تا بتوانید زمان مناسبی را برای نزدیکی تعیین کنید. اکثر خانمها از دستگاههای پیش بینی کننده تخمک گذاری با موفقیت استفاده می کنند، زیرا این دستگاهها می توانند قبل از آغاز تخمک گذاری، به شما اخطار دهند. اما راهی طبیعی برای احساس آغاز تخمک گذاری نیز وجود دارد: نموداری برای دمای پایه بدن یا BBT خود آماده کنید و ترشحات دهانه رحم خود را نیز به دقت زیر نظر بگیرید.

nikin بازدید : 190 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

تعیین اینکه چه مدت طول می کشد تا یک نفر باردار شود، دشوار است. عواملی مانند سن، سلامت عمومی و سلامت دستگاه تناسلی، زمان آمیزش و لقاح، همگی بر احتمال حامله شدن شما تاثیر می گذارند..

nikin بازدید : 152 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

هرچه زودتر “بهتر غذا خوردن” را آغاز کنید، احتمال حامله شدن شما افزایش پیدا می کند. در مردان و زنان (هر دو)، باروری و غذا به هم مرتبط است. شما باید به استفاده از یک رژیم غذایی متعادل پایبند باشید تا احتمال حامله شدن و به دنیا آوردن یک فرزند سالم را افزایش دهید.

nikin بازدید : 218 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

تخمک گذاری به زمانی گفته می شود که یک تخمک (یا در برخی موارد نادر بطور طبیعی بیشتر از یک تخمک) از تخمدان آزاد می شود و این زمان را “دوره باروری” در سیکل قاعدگی می نامند. هر ماه، یک تخمک در درون تخمدان شما به بلوغ می رسد. هنگامی که اندازه آن به حد معینی رسید، تخمک از تخمدان آزاد شده و درونِ لوله های فالوپ، به طرف رحم حرکت می کند. اینکه در هر بار، کدام تخمدان یک تخمک آزاد می کند، نسبتا نامشخص است. آنچه مشخص است این است که وظیفه تخمک گذاری در سیکلهای قاعدگی به صورت منظم و یکی در میان، بین تخمدانها تقسیم نمی شود.

nikin بازدید : 129 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

وقتی پسر بزرگترم به دنیا آمد، احساس می‌کردم رابطه‌ای جادویی لحظه‌ای را که در آغوشش گرفته بودم شکل داده‌ بود. وقتی این احساس را برای پسر دومم نداشتم، فکر کردم باید بدترین مادر دنیا شده باشم. فکر می‌کنم بچه‌ی دوم متفاوت است، چون هرگز هیچ چیزی قابل مقایسه با اولین وقتی که می‌فهمید مادر شده‌اید نیست. نگران نشوید؛ کوچکترین فرزندم خودش را به شیوه منحصربفرد خودش در دلم جا کرده است. زندگی بدون او را حتی نمی‌توانم تصور کنم – آن.

nikin بازدید : 180 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

کسی غیر از شما نمی‌تواند به این سؤال سخت پاسخ دهد. برخی می‌گویند این پرسش حتی از تصمیم گیری در مورد به دنیا آمدن اولین بچه هم مشکل‌تر است. تنها صحبت از داشتن یک بچه نیست، بلکه مسئله تغییرخانواده در میان است. با به دنیا آمدن فرزندی دیگر باید به این فکر کنید که چطور حضور او سبک زندگی، اقتصاد، کار، روابط و البته سایر فرزندانتان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. و اگر حرف‌های کوچه و بازار را گوش کنید، اضافه شدن یک نفر به اعضای خانواده به معنای دوبرابر شدن وظایف مادر و پدر است.

nikin بازدید : 211 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

از نظر بیشتر خانواده ها یک فرزند کافی نیست. اما برخی والدین صادقانه اظهار می‌کنند که تصمیم به داشتن دومین فرزند بیشتر به خاطر فرزند اول است، نه خواست خود والدین. خیلی از مردم معتقدند برای این که کودک ننر بار نیاید، به خواهر و برادر نیاز دارد و والدینی را که مخالف این طرز فکر هستند، خودخواه می‌دانند.

nikin بازدید : 196 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

برای برخی افراد این ساده‌ترین سوأل جهان است. آنها همیشه خود را درنقش والدین دیده‌اند، زندگیشان همان‌طور پیش رفته است که آرزو داشته‌اند و حالا آماده عمل هستند. عده‌ای دیگر از آدم ها هستند که سال ها همه جوانب این موضوع را سبک سنگین می‌کنند، یا احساس می‌کنند قبل از دست زدن به این کار خطیر، به تأمل بیشتری نیاز دارند. برخی هرگز به نتیجه نمیرسند. هرگاه در سوی این تصمیم سرگردان شدید، حتی اگر می‌دانید که تصمیم خود را عملی می‌کنید، بهتر است آگاهانه به تصمیم خود برای پدر یا مادر شدن فکر کنید.
اگر در تصمیم گیری برای بچه دار شدن مشکل دارید یا صرفاً در اینکه بتوانید این پروژه مادام العمر را آغاز کنید، با مشکل روبرو شده‌اید، امیدواریم که با مطالعه این بخش به تصمیم درست نزدیک ترشوید. آنچه مسلم است، این که هیچ کس ملزم به بچه دار شدن نیست. جمعیت جهان کم نیست که بخواهید به آن اضافه کنید و تصمیم به فرزنددارشدن کاملاً به خودتان امیدها و انتظاراتی که از زندگی‌تان دارید بستگی دارد.

nikin بازدید : 183 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

این سوالات می توانند درک شما را در مورد آنچه برای بچه دار شدن بدان نیاز دارید، همچنین در مورد مهارتهای لازم برای موفق شدن در این امر، افزایش دهد. سعی کنید پاسخ خود را برای هر کدام از این سوالات بنویسید

nikin بازدید : 130 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

این سوال برای برخی از افراد، ساده ترین سوالی است که می تواند مطرح شود: آنها همواره آمادگی آن را داشته اند که صاحب فرزند شوند، زندگی شان بر همان منوالی می گذرد که دوست دارند، و واقعا می توانند یک کودک را به زندگی خود راه بدهند. اما برخی دیگر ممکن است چندین سال برای آماده شدن جهت ورود یک کودک به زندگی شان تلاش کنند، یا احساس کنند که پیش از بچه دار شدن بهتر است کمی تمرین کنند. کسانی هم هستند که هیچ وقت به فکر بچه دار شدن نمی افتند. وضعیت شما هرچه که باشد، حتی اگر می دانید که می خواهید بچه دار شوید، باز هم می توانید تصمیم آگاهانه تری بگیرید.

nikin بازدید : 150 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شما نیز مانند بسیاری دیگر، ممکن است دیر ازدواج کرده باشید یا ازدواج دومتان باشد و یا تاکنون خواسته اید که از نظر تحصیلی و شغلی به موقعیت تثبیت شده ای برسید. بعضی زوج ها بعلت نازایی و تا زمانی که تحت بررسی کامل و یا حتی جراحی قرار نگرفته اند، قادر به باردارشدن نبوده اند. به هر دلیل که باشد شما تنها نیستید و پژوهشگران اعتقاد دارند که در قرن بیست و یکم تقریبا یک نوزاد از هر ۱۰ نوزاد از مادری متولد خواهد شد که ۳۵ سال یا بیشتر سن دارد.

nikin بازدید : 184 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مصرف فولیک اسید که به آن فولات یا ویتامین B9 نیز گفته می شود، یکی از موادی است که سبب پیشگیری از بروز اختلالات در تکامل لوله عصبی در جنین می شود؛ اتفاقی که سالانه از هر ۱۰۰۰ بارداری ممکن است یکی را درگیر کند. مطالعات نشان می دهند

nikin بازدید : 139 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

احتمال دارد شما نیز مانند بسیاری دیگر زمان زیادی از بزرگسالی خود را صرف این کرده باشید که برای باردار نشدن چه باید کرد! حال وقت آن رسیده که فارغ از هر روش جلوگیری از بارداری باشید. ممکن است لازم باشید نکاتی را در مورد ترک روش جلوگیری که اتخاذ کرده بودید بدانید؛ بعضی از افراد دوست دارند بدانند بعد از ترک یک روش چه مدت نباید یا نمی توانند باردار شوند. در اینجا به برخی از این موارد بر حسب شیوه جلوگیری از حاملگی اشاره می کنیم:

nikin بازدید : 137 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

روش زندگی شما، سلامت کودک و شما را تحت تاثیر قرار می دهد. با برنامه ریزی پیش از بارداری، می توانید اتفاقات را پیش بینی کنید؛ در انتظار پیشامدهای خوب باشید و اگر واقعه ناخوشایند رخ داد برای مقابله با آن آماده باشید.

nikin بازدید : 149 چهارشنبه 27 فروردین 1393 نظرات (0)

این مسئله بستگی به این دارد که از چه تستی استفاده می کنید.تمامی تست ها مقدار hCG (گنادوتروپین جفتی انسان)، که به آن هورمون حاملگی هم گفته می شود را در بدن اندازه می گیرند.

nikin بازدید : 127 چهارشنبه 27 فروردین 1393 نظرات (0)

اگر کمتر از ۳۵ سال سن دارید و تا یکسال بعد از ازدواج، باحدود دو تا سه بار در هفته نزدیکی بدون جلوگیری باردار نشدید به شما توصیه می کنیم جهت مشاوره به یک متخصص نازائی مراجعه کنید و چنانچه سنتان ۳۵ سال یا بیشتر است، بعد از سه تا شش ماه تلاش برای بارداری مراجعه به متخصص توصیه می شود.

nikin بازدید : 234 چهارشنبه 27 فروردین 1393 نظرات (0)

برای حامله شدن، زمان بندی دقیق بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. اسپرم می تواند دو تا سه روز زنده بماند، اما تخمک فقط ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده خواهد ماند. برای افزایش احتمال حامله شدن، باید در حوالی زمان تخمک گذاری، بیشتر از یکبار آمیزش داشته باشید.

nikin بازدید : 106 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)

خانم‌های باردار در هر شرایطی که باشند (لاغر، طبیعی، چاق) باید افزایش وزن متناسب با وضعیت خود داشته‌باشند بنابراین استفاده از رژیم‌های غذایی محدود برای کاهش وزن خانم‌های باردار چاق توصیه نمی‌شود و باید با توصیه‌های تغذیه‌ای مناسب میزان کالری دریافتی و در نهایت وزن آن را کنترل کرد. خانم‌های باردار برای کنترل افزایش وزن نیاز به افزایش وزن مطلوب دارند.

nikin بازدید : 192 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)

ورزش در طول دوران بارداری معجزه می‌کند. روحیه را تقویت، خواب را بهبود بخشیده و آلام و دردهای دوره بارداری را کم می‌کند. همچنین با تقویت عضلات و ایجاد استقامت، شما را برای زایمان آماده می‌کند و پس از به دنیا آمدن بچه بازگشت اندام شما به حالت اولیه را آسانتر می‌سازد. یک ورزش ایده آل باعث می‌شود قلب شما خوب پمپاژ کند و شما را انعطاف پذیر نگه می‌دارد، وزن را کنترل می‌کند و بدون ایجاد استرس بیش از حد برای شما یا بچه،  ماهیچه های شما را آماده می‌کند. این فعالیتها معمولاً خطری برای مادرهای چشم براه ندارند، گرچه برخی از آنها را نمی‌توانید در ماههای آخر بارداری به کار ببرید. حتماً قبل از اقدام به هر گونه ورزشی با مشاور سلامتی خود مشورت کنید.

nikin بازدید : 153 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)

تقریبا” همه بانوان باردار به مقادیر بیشتری پروتئین، بعضی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند اسید فولیک و آهن و کالری برای دریافت انرژی نیاز دارند. غذاهای آماده را محدود کنید زیرا آنها فقط حاوی مقادیر زیادی کالری بدون ارزش غذائی هستند.

nikin بازدید : 86 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)

رییس انجمن غذا و تغذیه حامی سلامت ایران با توصیه به مصرف منظم مکمل آهن از شروع هفته شانزدهم بارداری به منظور جلوگیری از کم خونی فقرآهن در زنان باردار گفت: مصرف آب لیمو و آب نارنج تازه همراه غذا، میزان جذب آهن را افزایش می‌دهد.

nikin بازدید : 124 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)

شما و همسرتان یکدفعه تصمیم گرفته اید که پدر و مادر شوید.اما یکی دو ماه حداقل صبر کنید تا بهترین شانس را برای داشتن یک بارداری سالم و بچه ای سالمتر به خودتان بدهید. چند مورد مهم وجود دارد که قبل از قرار گرفتن در این مسیر به آن نیاز دارید.این مواردی که ما در اینجا لیست کرده ایم به شما کمک می کنند تا زندگی و بدن خود را آماده ی آوردن فرزند کنید.

nikin بازدید : 215 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

طبق گزارش محققان دانشگاه هاروارد, مصرف نصف وعدهه مواد غذایی حاوی سویا، باعث کاهش سلولهای جنسی مردانه (اسپرم) و همچنین ناباروری در مردان می گردد.

nikin بازدید : 160 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

اگر مقاربت بدون استفاده از یکی از روشهای پیشگیری از بارداری انجام شود و یا اتفاقی مانند پاره شدن کاندوم و یا نظیر آن رخ دهد،  می‌توان از روش جلوگیری از بارداری بصورت اضطراری استفاده کرد.  رایجترین روش پیشگیری بصورت اضطرای،  مصرف قرصهای معمولی خوراکی ضدبارداری HD است که به نام « قرص صبح روز بعد » مشهور شده اند.

nikin بازدید : 137 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

قرص های «ال . دی » و «اچ . دی »

یکی از روشهای مطمئن در پیشگیری از بارداری، مصرف قرص‌های خوراکی ترکیبی است، که به دو شکل ال .دی، و اچ.دی در بسته های ۲۱ عددی در دسترس عموم می باشد. مقدار هورمونهای استروژن و پر وژسترون قرص های اچ .دی بیشتر از قرص های ال .دی است.

nikin بازدید : 130 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

توبکتومی: بستن لوله های رحمی در زنان

توبکتومی یکی از روش های دائمی پیشگیری از بارداری است. در این روش لوله های رحمی مسدود می‌شود و به این ترتیب از برخورد تخمک زن با نطفه مرد در داخل لوله رحمی جلوگیری به عمل آمده و در نتیجه لقاح صورت نمی‌گیرد.

nikin بازدید : 141 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

این روش قدیمی‌ترین راه کنترل موالید به صورت داوطلبانه است که هیچ وسیله یا هزینه‌ای لازم ندارد و به نظر می‌آید که همچنان به گستردگی به کار گرفته می‌شود. در این روش مرد پیش از انزال، از ریختن مایع منی در مهبل جلوگیری می‌کند

nikin بازدید : 89 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

محققان تحقیقات زیادی در مورد زمان های متفاوت بارداری انجام داده اند و نتیجه اینکه بالاترین نقطه و اوج توانایی باروری در زنان در ۲۴ سالگی است.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد این سایت چی ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 346
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 98
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 277
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 357
  • بازدید ماه : 6,083
  • بازدید سال : 26,607
  • بازدید کلی : 495,177